Fabrikationer. Ett uppenbart exempel,
och längre ner några
andra.
Jag måste först ge bakgrunden. Det blir lite långt.
Samtidigt som jag 2011 hade gjort klar boken Kadaverpudding 1,
där jag beskriver allt möjligt ruttet jag utsatts för - också av
vården - fick jag ett mejl från en släkting till en av ortopederna som
2002 gett mig "nåt annat än vård". |
Bokmärke: Om Robert
Även mig. Det allvarligare:
Lars Vilks och utställningen och boken
Vem är rädd för Robert Jäppinen? |
|
Släktingen var, liksom jag, medlem
i Värmlands konstförening.
Jag har beskrivit detta i boken jag utgav efteråt, Track A serier,
under rubriken Effektiv djungeltelegraf.
Mejlet var en bjudning till konstnärens föreläsning på Värmlands
museum, där han skulle tala om något som kom finnas i en kommande bok.
Det var inget massutskick, och det fanns ingen anledning till att jag
skulle fått mejlet, så jag tog det som en psykningsinsats utifrån min
nyutgivna, provokativa bok.
Jag hade varit medlem i Värmlands konstförening sedan 2002, men det hade
blivit för bökigt för mig, och jag hade mest bara samlat på mig obehagliga
erfarenheter av det, så jag beslöt liksågott att gå ur föreningen.
Jag skrev detta till ordföranden:
|
|
Jag skulle ha
varit i Norrköping hängt upp detta. |
|
Hej!
Jag har beslutat gå ur Värmlands Konstnärsförbund.
Jag är dubbelt handikappad (Asperger syndrom och kroppsligen) och har
ingen hjälp.
Därför är det oöverstigligt att jag skulle kunna ha någon
utställning igen.
Jag tycker inte det är meningsfullt att jag skall vara medlem längre då.
Tacksam om du kan stryka mig från medlemslistan.
God Jul!
Vänlig hälsning Torger Berstad
Mejlet finns i beskrivningen i Track A serier, och efter det
följande:
P.S. (15/12) Jag hade dragit ut telefonen, sedan jag bedömde det var
högrisk att nån från konstnärsföreningen kom att ”busringa” mig. Glömde
sätta i sladden då jag lade mig. Handlade nästa dag. Såg sen att nån med
skyddat nummer ringt. Tolkade det som att ordförande i föreningen ringt.
Kreverade av frustration att jag skulle tvingas till samtal, sedan det
ofrånkomligen betyder att få tryckt skit på mig. Ringde henne. Hon sa hon
inte haft tid svara än. Hon frågade om jag slutade förde jag inte hade
råd. [Antagligen ivrigt önsketänkande.] Detta gjorde mig ännu mera uppretad. Jag sa ”Nej, jag slutar av
skälen jag uppgivit.” Senare i samtalet frågade hon ändå en andra gång om
jag slutade förde jag inte hade råd... Det gör mig ursinnig att alla
alltid (ofrånkomligen) tolkar in nån annan gegga än det jag uttrycker -
och att geggan trycks på mig.
Det är bakgrunden. Vidare ur i Track A serier:
Dagen efter, 16/12, har jag i dagbokstexten skrivit:
Nu hade jag skrivit att jag inte kan ha utställningar (och har inte blivit
trott på den punkten...). Och i dag trillar det in ett mejl med ämnet
”Utställning”. Det är skickat i väg 1.30 i natt... En kvinna i en
anhöriggrupp för personer med neuropsykiatriska diagnoser. Som om det
skulle vara möjligt för mig att inte sätta detta i samband.... Det kan
vara OK, men jag får aldrig nån positiv hänvändelse. Det har aldrig
hänt under alla år. (Ett par gånger kanske.) Nu får jag detta när just det
med konstföreningen varit.
Kvinnan skrev om en utställning 2/2 2012. Jag har skickat en dikt till
lokaltidningen om att 2012 var en ”vacker siffra”. Det finns 99 med
Robert. Siffersymbolik. Man vill gärna ge mig ”lockbeten”. - Nåt jag skall
”gå igång” på. Det är vad jag brukar få. Den sortens idiotfällor.
Brevet är väl formulerat, man vill tro det, men det är omöjligt - trots
allt. Ingen ger mig annat än skit för det jag gör, så det är stört
omöjligt tro på nåt positivt. Särskilt inte när mera manipulativ dynga är
precis vad man måste vänta.
Jag svarade:Hej!
Jo, ni får gärna skriva med min sida.
Trevligt få respons.
God jul!
Hälsningar Torger
Då jag drygt två månader senare googlade mitt namn, fann jag att jag
visst varit i Norrköping...
Vidare, som presenterat i
Track A serier:
P.S. Mejl skickat till NP Vision 28/2 -12. Ämne Vänligen ta bort mig
från hemsidan:
Hej!
Jag kontaktades kring jul av en kvinna som är med i NP Vision. Jag har
inte kvar mejlet och minns inte namnet.
Hur som helst frågade hon bara om ni fick lägga till min webbadress i
en lista över hemsidor på utställningen, vilket jag sa ja till. Att
mina bilder skulle vara med på utställningen har inte funnits på tal.
Jag kanske skulle ha velat vara med på utställningen, men det är lite
obehagligt nu att konstatera att jag (på hemsidan) plötsligt “visat
mina alster”, vilket jag inte gjort. Ni har uppenbarligen sparat mina
bilder från min hemsida, uppförstorat dom och “deltagit mig” utan att
jag gått med på nåt sånt.
Inte minst utifrån att man med autism behöver mest möjligt
förutsägbarhet är detta inte bra.
Jag vill att ni tar bort mig från eran hemsida sedan jag inte “visat”
nånting.
Hälsningar Torger Berstad
Fällan jag väntade mig var att nån från Värmlands konstnärsförbund
kontaktat dom. När det är tal om en utställning har de säkert trott
att jag kom att vara kåt på att få vara med, och uttrycka det.
Därigenom skulle det jag skrivit om att inte orkar utställningar bli
påvisbart som lögn. Och det är en fälla. De har varit säkra på
att jag skulle vilja haka på. Anmäla intresse - gå i fällan.
Sen har jag inte gjort det, men då framverkar de det så det ändå
verkar som jag gjort det...
Jag fann det då jag googlade mitt namn. De har tagit med bubbelbilden,
teckningen gjort vid 16 år, på min Om mig-länk och Vespasianus.
Skickliga bilder. Jag skulle inte velat vara med, men om jag skulle
varit det skulle jag bara tagit bubbelbilden, som är autismrelevant.
Slut på boktext. |
|
Jag skrev in en disclaimer, med bild, på
min hemsida. Jag kreverade såpass av detta att jag även
ringde advokater i Karlstad. En påstod att det behövde vara
”synliga skador” vid såna copyrightfrågor... När han påstår
det pekar han mot hur Roberts advokat 1970 konkluderat
”Inga |
|
synliga skador.” på målningen
som lades på golvet och trampades på i Värmlands museum.
Man leker med mig utifrån Robert.
P.S. Fotot på mig fanns på länken om mig. Som min
nuvarande bild var det en fem centimeters miniatyr. De har
skrivit ut den i A4. ("PR-kåt!")
I hur de beskrev mig lät det som om jag hade en stor
verksamhet. Se nedanför! |
|
|
Hur jag ser det nu.
Man vill gärna tillskriva mig de samma overkliga egenskaperna man
tillskrivit Robert, så man har velat tro att jag "vill ha
uppmärksamhet". Så förutom att "dubbelt handikappad" inte stämmer i
deras värld, passar det dåligt om jag tyst drar mig ur Värmlands
konstförening.
Kvinnan på NP Vision hade skickat mejlet 01:30, natt till lördag eller
söndag, dvs. då folk festar och gärna gör dåligheter.
Den enda Aspergerträffen jag varit på utanför Värmland, var i
Norrköping, så man har kanske velat knyta an till det?
Man vill trycka vad som än går att trycka på mig. Jag hade den
gång en jättestor skrivare, som jag hade köpt begagnat, som jag tänkt
jag kunde skriva ut min datorkonst med. En Aspergerföreläsare, som
gjort väldigt grundliga misstänkligöra-Torger-insatser, var inom mig,
jag tror det var 2010. Han fotade mina skrivare och låtsades vilja
"göra affärer" med mig. Att sälja min datorgrafik på hans hemsida. Det
var bluff utifrån att man gärna ville kunna säga: Se, han säljer
böcker och konst på sin hemsida, som han inte skattar för!" (Jag fick
en sån snokning på Värmlands museum 2007.) Aspergerföreläsarens
bloggpost från mötet ligger f.ö. ute.
Jag hade gjort ett formulär på min hemsida, där man kunde beställa
mina böcker, häften och datorgrafik, men ingen har någonsin köpt
något, undantaget en tjej, som mejlade mig och köpte Spelar ingen
roll. (Jag kunde sen konstatera att hon gjort det av illvilliga
skäl. Sannolikt för att få cd-skivan som följde med boken. Hon hade
saker mot mig på sin hemsida.) En till köpte nåt. Psykologen jag hade
på Vuxenhabiliteringen köpte en bild. Jag har beskrivit hur det var
ruttet då de tog in mig där, så jag kan tänka mig att de köpt den just
för att kunna säga: "Se, han säljer böcker och konst på sin hemsida,
som han inte skattar för!" (Det var samtidigt som Värmlands museum, i
ruttet uppsåt, bjöd mig utställa på deras första konstrunda, 2007.)
Men jag har alltså aldrig fått sålt något. Då Öppningar till
grottan trycktes sålde jag en del ex. av den boken. Då hade
jag fortfarande mera kontakt med människor. Men jag sålde den i de
flesta fall för det samma som varje bok kostat mig att göra. Jag har
bara gått väldigt stort med förlust med mina böcker, och jag väntar
mig heller inget annat. Jag skulle inte låta bli att deklarera det om
jag tjänade något.
Ok. Det är mitt bästa exempel på fabrikationer
jag utsatts för.
Båda Robert och jag har, genom
åren, ljugits om och råkat ut för alla möjliga
sabotageinsatser och "apartheid". T.ex. har trycket
i mina böcker saboterats.
Jag tar in ett annat sabotageexempel.
|
P.S. I Skien utsattes jag
2013 för en brottslig, mycket allvarlig fabrikation. Det
finns beskrivet i böckerna och i videor jag lagt ut, som
f.n. är privata. |
|
Kring 2005 var det en
teckningsutställning, och jag hade lämnat in tre av mina
dator-ritbordsteckningar. Två av de hade titlarna Sammetsnatt
respektive Flödande ögon. Se
Sammetsnatt. (Det är den högra bilden, med lite
sammetslik färg.) Den andra bilden hade flödande ögon, så det går
inte ta miste på dom. På utställningen hade de, i
utställningsbladet, bytt titlarna på dessa två bilder. Jag
påpekade det då jag hämtade bilderna, och de påstod att det skulle
ha varit svårt att läsa titlarna på baksidan. Som man kan se var
det väldigt lättläst. |
|
Det är en jobbig situation när "Ibland blir det fel.", som det hänt
man sagt mig, blir mera eller mindre default.
Det knyter an till
början på
förordet till boken
Track A serier. |
18/2 -17: Fann detta då jag senast googlade mitt
namn. Har någon här gjort något för att få det
att se ut som om jag spelar nätcasino?
Och det som står nederst...?
(Jag vågar inte gå in på en sån länk och kolla.) |
Det är kusligt vad man gjort
med Robert efter hans död. Framförallt av
Värmlands museum 2014, men allmänt vad man
hittar när man googlar honom också. Jag har
beskrivit en allvarlig fabrikation jag hittat.
Det är milt sagt kusligt med allt jag funnit att
gjorts mot mig. Och jag vet ju dessutom bara om
det jag själv funnit. Det är inget jag söker
efter, för det är ändå för kusligt bara med det
jag råkar hitta.
Människor som är isolerade och på utsidan av
samhället, som Robert och mig, blir lätta att göra
vad som helst mot. (Nu med nätet finns otroliga
möjligheter att snickra ihop saker.) Normalt finns kollegor, vänner
och släkt som står upp för en. Med någon som Robert
går det bra t.o.m. att lägga en målning på golvet
och låta den trampas på. Man kan ljuga hur som
helst, som psykiatrin och andra gjort mot mig.
Nu med nätet går det enkelt att ljuga sönder
livet till en isolerad individ, när det är i
mångas intresse att göra det.
Det är inte vanligt att personer i utanförskap skriver böcker om vad de utsätts för.
Det är lättare att tysta någon som ändå gör det.
Vad är bäst; att folk vilseleds att tro något osant
(som t.ex. att jag skulle ha varit i Norrköping)
eller att folk får veta sanningen?
Essentiellt är det jag gör samhällsnyttigt.
Potentiellt i varje fall.
|
Två andra
exempel. (Ett troligt och ett säkert.)
Tårögat på trädet bredvid fanns plötsligt,
våren 2001, på ett träd precis utanför här
jag bor. Jag trodde det inte då, men tror
nu att det var en fabrikation mot mig. Att
meningen varit att man skulle tro jag
målat dit det. Varför? Det finns mycket -
för mycket - med tårar i mina
tidiga dikter, texter och konst.
Då det var gårdsstädningsdag fick jag
jobbet att rengöra graffitiklotter på
väggarna här.
Jag använde två foton på trädet i min
dikttrilogi och gjorde många flera bilder
utifrån det.
Februari 2006 kunde jag, från mitt
vindsfönster, se hur det trampades
jättebokstäver i snön en bit bort. Jag
fotograferade det här uppifrån. Nya
bokstäver lades till från dag till dag.
LOST, blev LÖST, blev LÖSTE, blev
VÄRDELÖSTEXT.
Då jag skulle ställa ut på Värmlands
museum (och mycket var skumt med det), då
konstrundan introducerades i Karlstad,
gjorde jag en bild med
Photoshopbearbetningar av mina foton, och
kallade det Alphabet i snön.
Jag var till ramaffären efter bilden med
konstnärsvännen som hyrt mitt hus i
Ransäter tidigare. I affären väntade
mobbning. Efteråt, här i soffan, klämde
han plötsligt fram ett skådespel. Han sa
att han konstnärligt skulle vilja göra
något som väckte uppmärksamhet och sen
säga att någon annan gjort det.
Han, och andra, trodde alltså att jag
trampat de där bokstäverna i snön, fotat
det och gjort bilden.
Det styrker att man trott det samma om
trädet. |
|
|
Jag har haft denna ruta på en annan länk
innan.
Fabrikationer mot mig
Jag har en speciell situation sedan jag
har en dator som jag vet att är
hackad. Det visar sig på olika sätt. Som
jag skrivit på min YouTube-kanal har jag
nyss funnit att den varit (är?)
hackad. Det visade sig också kring 2011.
2013 skapade jag en helt icke
interaktiv andra YouTube-kanal, och
jag upptäckte nyss att även den hackats.
Det pågår allt möjligt skumt mot mig, och
jag har skrivit om massor av fabrikationer
i mina böcker. Det räcker med att googla
mig eller Robert för att hitta sånt.
P.S. 8/5:
Man försöker tvinga mig till att inte säga
nåt om fabrikationerna. Så snart jag gör
det börjar det komma läbbiga mejl med min
e-postadress som avsändare. Jag
dokumenterar sånt, med skärmklipp, i mina
böcker.
Sedan båda Robert och jag varit och
är isolerade kan man komma undan med att
fabricera saker. Ingen kommer rapportera
något till mig så jag kan bemöta. Sen har
man heller ingen röst om man har en
psykiatrisk diagnos.
P.S. 28/9: Det har också varit
fabrikationer här i fastigheten, med sträv
röklukt här uppe i trapphuset, t.ex. en
gång då jag just köpt marockansk
(!!!!...) keramik. Det har funnit många
liknande fabrikationer mot mig. Det enda
jag rökt i mitt liv var mellan 2010 och
2011. Jag har aldrig någonsin haft någon
form för missbruk. Det är verkligheten. |
Den allvarligaste fabrikationen jag hittat på
nätet finns på Lars Vilks hemsida och visar ett
kort på Robert som Photoshopmanipulerats.
Det är möjligen lika mycket en "insats" mot mig
som honom.
Fastän det inte finns någon koppling till hans
rondellhund, som är vad blogginlägget handlar
om, har han tagit in en bild på Robert stående
intill en målning. Det är målningen som
manipulerats. Jag har sett den och vet att det
inte stämmer. Jag har skrivit om detta i
Track A-dagbok 3 och i Dokumentation av
en masspsykos,
här. |
|
Robert var ingen flaggbrännare
|
|
Robert har inte klistrat en klippt och bränd
A3-utskrift på amerikanska flaggan på målningen.
Sannolikt har han heller inte, på plats, målat
explosionen i Vita Huset röd. Det var vitt då
jag såg målningen färdig, hos honom. Robert har
förstås avsett det som skedde i Vita
Huset då - han hade målat typ en vit implosion -
och ingen "blodig explosion" med en bit av
amerikanska flaggan flygande i väg. (Jag har
skrivit mera om det
nedanför.)
Detta är bara möjligt göra sedan det inte finns
någon ordning på Roberts konst och man vet man
kan komma undan med att fabricera fullständigt
vad som helst, sedan hans död.
Det är också vad Värmlands museum utnyttjat i
den vidskepelsevädjande utställningen och boken
Vem är rädd för Robert Jäppinen? (En
sorts skräckkoncept.) Man har uppenbart lagt
stor energi på att få allt att se så fult och
frånstötande ut som möjligt. Boken är full av
lögner och saker avsedda att grumla till allt
Robert uttryckt.
Om man får allt Robert gjort lagt i knäet, och
får göra vad man vill med det, så fixar de
förstås något som visar: "Se här! Det är skrot!
Det var rätt av oss att köra hans skulpturer på
tippen 1972!" Man ger sig själv alibi för hur
man genom åren misshandlat honom i flera
saker.
Enligt läsa-Bibeln-som-djävulen-principen har de
fått till något otroligt sjukt.
Igen: Kanske lika mycket riktat mot mig som
Robert. Eller möjligen mest mot mig, sen
invigningsspektaklet och annat, som jag också
skrivit om, var riktat mot mig.
|
Från
ett av Roberts papper, som jag tagit in i
Robert Jäppinens
texter.
Det kommer från Matteusevangeliet, 15:14: "Frågen
icke efter dem. De äro blinda ledare; och om
en blind leder en blind, så falla de båda i
gropen." Det handlar om hur fariséerna
vilseleder folket.
Nu är det andra blinda som vilseleder. |
Tillägg 20/4 -17:
När nu en så demonisk
fabrikation gjorts, som den som finns mot Robert
på Lars Vilks hemsida, visar det att
man inte drar sig för att mickla ihop vad
som helst. (Mera om Roberts målning
i stycket nedanför.)
En sak som särskilt oroar mig är cd-skivan
jag lät följa med diktboken Spelar ingen
roll. I värsta fall kan man byta ut den
med en annan skiva med annat innehåll. Det
faktiska innehållet gör i alla fall mig helt
förtvivlat, när jag kollar det, utifrån vad
man gjort av det. Men man kan också påstå
att saker är på skivan som inte är där,
eller helt byta den. För att göra det värre
med den möjligheten har jag, då jag skickade
cd:n till biblioteken (den fick
eftersändas), kring 2008 och 2009, inte gett
Karlstad bibliotek riktigt samma som de
andra pliktexemplarsbiblioteken. (Nåt litet
är uteslutet. Att jag överhuvudtaget lämnade
boken blev den "ultimata provokationen" pga.
alla som är utpekade.)
Det var annars bara en person som mejlade
mig och köpte boken, och jag kunde
konstatera att det var för ett dåligt
ändamål, sedan hon hade saker mot mig på sin
hemsida. (Vem som helst kan ha gjort det,
men det dök i varje fall senare upp en
nidvideo mot Robert på YouTube. Mina videor
med honom finns på CD-skivan, och det var
bara klippt så det blev nonsens. Är borta
från YouTube nu.)
Det är lätt påstå att vad som helst finns på
skivan. Sen finns i verkligheten såpas
konstiga/"extrema" saker där att man lätt
övertyger folk att tro även osanningar. Det
samma gäller DVD:n som följer med diktboken.
Det är så det också är med målningen på
Vilks hemsida: Robert har målat färdig
en målning på plats där förr, så man kan
ändra bilden och påstå han gjort det på
plats. (Jag vet inte om Robert fick hämtat
tillbaka målningen. Han bad mig om det, men
jag hämtade den inte. Har den blivit kvar är
det ju helt fritt fram.) Vilks demoniserar
Robert generellt, på ett ruggigt sätt, i
inlägget. Han hänvisar också till målningen
Robert hade där året innan, 2004. Den målades klar
på plats, och Robert klistrade hemsideutskrifter
med bilder på den. (Vilks skriver f.ö. att han målat Bush som en
"ondskefull katt", men katten är bara en
svart siluett utan ansiktsuttryck.) Bland
bildmontagen jag gjorde på Roberts diktamen,
och lade på hans hemsida (2002 - 2004),
fanns även amerikanska flaggor, och saker
som måste uppfattas som "extrema". Därmed
går detta skenbart ihop. (Hela Roberts
hemsida finns f.ö. också på cd-skivan till
Spelar ingen roll.)
Sedan Roberts ateljé brann 1989 hade han
rullar med bränt papper, som han målade på.
Jag har en av dessa bilder med en bränd
kant, i min lägenhet. (Även haft i huset jag
hade i Ransäter. Jag har också lagt ut en
sån målning på jappinen.se, då jag gjorde den
hemsidan.) Men Robert skulle aldrig göra en
bild som den som finns på Vilks hemsida.
Noll schans. Och han har inte haft brända
A3-utskrifter på amerikanska flaggan, eller
andra brända lappar han klistrat på
målningar. (Han har aldrig aktivt bränt
något.)
Detta är hinsides frustrerande för mig att
finna, för det är allvarligt brottsligt att
skapa en sådan bild och sprida den, och jag
kan inte göra något åt det. Den är i översta
raden i google bild-sökresultatet på Robert.
Jag säger inte att Vilks skapat den, utan
det antar jag att någon annan gjort. Men det
är en brottslig fabrikation, som absolut
också går ut över mig.
Det hela kompliceras hopplöst av att
inlägget ju handlar om Vilks
rondellhundsgrej, varför det också är
irrelevant att låta artikeln toppas av en
demoniseringsbild på Robert. (Han har också
med en konstnärinna som hade arresterats,
och uttrycker ungefär: "Titta hur dessa
hemskingar har gjort, jämfört med hur jag
gjort.") Men jag får klargöra att jag
överhuvudtaget inte skriver något om
hans rondellhund. Det handlar inte om det.
Men man kan heller inte våga att försöka att
göra något åt saken just pga. hur det
tangerar rondellhundshärvan. (Jag mejlade Roberts son om det då jag 2014 fann
bilden. Själv tycker jag att det syns att
flaggan inte "ligger där" i fotot.)
P.S. 7/4 -18:
Den amerikanska flaggans kant är gjort så
den ser ut att vara bränd och klippt i
hack. Jag tror att tanken varit att få
det att se precis ut som en stor Marilyn
Monroe-teckning jag köpt av Robert, som
hänger i hallen hos mig, så att alla som
kommer på dörren här ser den. Den är gjort
av papperet från de brända rullarna jag
nämnde. När jag flyttat har jag rullat den,
så att en del av den brända kanten brutits
av. Det ser precis ut som flaggan på Vilks'
foto, och jag tror man gjort det för att
länka ihop Robert och mig som "två
hemskingar". Robert kämpade för fred och var
helt harmlös. Det är jag med. Men
Vilks artikel avser att demonisera Robert
(en gentjänst förde att han fick utställa
rondellhunden där?), och det samma gäller
utställningen på Värmlands museum 2014. Jag
har sett på tidningsbilder hur de fått det
att se ut som man skulle ha kommit till en
brottsplats. (Som en deckare.) Robert har
gjort dockor inlindade i gasbindor, vilket
var en referens till Lazarusberättelsen i
Nya testamentet. (Jag tror de är från kring
1970. Se
Mera kring Robert
Jäppinen.) På en bild från
utställningen finns en docka där någon lem
fallit av, och Roberts väska ligger vid
huvudändan. Det hela ser fullständigt
sjukt ut, och de har verkligen
avsiktligt gjort nåt fullständigt sjukt
med utställningen och boken. De har slagit
ihop Robert och mig, som vi vore...
Gud-vet-vad, och legitimerar därmed båda vad
de gjort mot Robert och vad man gjort och
gör med mig. Man hetsar mig ju dagligen. Nåt
sånt skulle aldrig gå att få till stånd utan
allvarlig demoniseringspropaganda.
Jag har fångat upp en del av vad jag funnit
och förstått, men jag skulle behöva att
någon (en enda person skulle räcka) kunde tala om för mig vem som säger vad
om mig, så att jag kunde polisanmäla
det. Nu är jag en isolerad prick, som man
kan ljuga sönder och göra vad man vill med.
Det finns dokumenterat i mina böcker, men
behöver stoppas, så att jag kan få ett
normalt liv. (Hur får man stopp på en
masspsykos?) Slut på P.S.
Generellt: Sedan Robert och jag var (är)
tämligen isolerade - och den som kände honom
bäst var jag (som han ofta sa), och han var
den ende som kände mig - går det att
"begrava oss båda i lögner". Det är vad som
har pågått medan han levde, men som skenat
fullständigt i väg de senaste åren. |
|
|
|